Reklamacje i zwroty
Na tej stronie znajdziesz wszystkie informacje dotyczące reklamacji i zwrotów w naszym Sklepie Fundacji Ruszaj w Drogę! Szczegółowo opisaliśmy je w regulaminie sklepu, a na tej stronie znajdziesz dodatkowe informacje. Niezależnie od wszystkiego najlepszym rozwiązaniem w sytuacjach nietypowych jest telefon do Macieja - swoim miłym podejściem, cierpliwością i ciepłym głosem pomoże rozwiązać każdy problem.
Dlatego gdyby coś się działo - odezwij się do Macieja.
Dokładamy starań, żeby nasze książki dotarły do Ciebie jak najszybciej i w nieskazitelnym stanie. Bywają jednak sytuacje, których nie jesteśmy w stanie przewidzieć i na które nie mamy wpływu. Nazywamy je „samym życiem”. Jeśli takie zdarzenie miało miejsce w Twoim przypadku, skontaktuj się z nami, a na pewno zaradzimy niechcianym skutkom losowych wypadków.
To rzadkie przypadki, ale się zdarzają ;) Jeśli książka została już opłacona i wróciła do nas, to trzeba będzie uiścić koszty powrotu książki do nas oraz ponownej wysyłki, jeśli chcesz, abyśmy ponowie wysłali Ci książkę. W takiej sytuacji najlepiej zadzwoń do Macieja, aby ustalić, co możemy zrobić, żeby obliczyć koszty całej operacji.
- Skontaktuj się z nami, żeby ustalić sposób ponownej wysyłki książki
Jeśli książka została kupiona za pobraniem, to pomimo że nie została odebrana z powodów leżących po Twojej stronie, to mamy prawo domagać się od Ciebie zwrotu poniesionych kosztów. Są to koszty wysłania do Ciebie książki oraz jej powrotu do nas z powodu nieodebrania - za jedne i drugie musieliśmy zapłacić i jest to nasza strata. To oczywiście nie dotyczy sytuacji, gdy książka wróciła do nas z powodu okoliczności nie leżących po Twojej stronie.
Kwotę za przewodnik zwrócimy Ci tylko wtedy, gdy wcześniej został on faktycznie opłacony. Zwrócimy Ci wartość przewodnika, który został kupiony, oraz kwotę odpowiadającą najtańszej dostawie w sklepie. Co to oznacza? Jeśli książka kosztowała 49 zł, a jako sposób dostawy został wybrany kurier za 16,50 zł, chociaż można było zamówić książkę tańszą przesyłką do Paczkomatów InPost za 13 zł, to zwrócimy Ci: 49 zł + 13 zł = 62 zł.
Nie zwrócimy kosztów zwrotu książki do naszego magazynu - ten koszt jest po Twojej stronie. Takie działanie jest zgodne z polskim prawem, które przy sprzedaży internetowej stara się uwzględnić sytuację obu stron - kupującego i sprzedającego.
Jeśli odeślesz nam przewodnik za pobraniem, to zgodnie z ustawą mamy prawo nie odebrać takiej paczki, i tego nie zrobimy. W takiej sytuacji zwrot nie będzie skuteczny, a my możemy się wstrzymać z oddaniem pieniędzy.
Odstąpienie od umowy
Jeśli jesteś tzw. kupującym uprzywilejowanym, a więc:
A) konsumentem
albo
B) osobą fizyczną, dla której umowa, jaką z nami zawarłeś, jest bezpośrednio związana z Twoją działalnością gospodarczą, ale nie ma dla Ciebie charakteru zawodowego
- co do zasady przysługuje Ci prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy.
Od umowy możesz odstąpić, składając nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy np. poprzez wiadomość e-mail przesłaną na adres: jazsur.
Od umowy możesz odstąpić w terminie 14 dni.
Bieg czternastodniowego terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy, w której wydajemy towar, będąc zobowiązanymi do przeniesienia jego własności - od objęcia towaru w posiadanie przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części;
- dla treści cyfrowych - od dnia zawarcia umowy.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Zwracany towar zwróć do nas niezwłocznie na adres: IMKER, Magazyn Ruszaj w Drogę!, ul. Szczebrzeska 55, 22-400 Zamość, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpiłeś od umowy.
Dokonane przez Ciebie płatności zwrócimy Ci niezwłocznie na zasadach wskazanych w Regulaminie sklepu, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Ciebie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Jeśli nie zaproponowaliśmy, że sami odbierzemy od Ciebie towar – możemy wstrzymać się ze zwrotem otrzymanej od Ciebie płatności do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu jego odesłania - w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Pamiętaj, że prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Ci m.in. w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według Twojej specyfikacji lub służący zaspokojeniu Twoich zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym, za które jesteś zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli zostaną spełnione łącznie następujące warunki:
- rozpoczęliśmy świadczenie za Twoją wyraźną i uprzednią zgodą,
- zostałeś przez nas poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu utracisz prawo do odstąpienia od umowy, i przyjąłeś to do wiadomości,
- przekazaliśmy Ci zgodne z prawem potwierdzenie zawarcia umowy na odległość, obejmujące informację o ww. zgodzie, na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po zawarciu umowy, najpóźniej przez rozpoczęciem świadczenia usługi.
Szczegółowe informacje na temat odstąpienia od umowy znajdziesz w naszym Regulaminie sklepu.
Reklamacje
Poniższe treści mają zastosowanie do tzw. kupującego uprzywilejowanego. Jeśli nim nie jesteś, zajrzyj do naszego Regulaminu sklepu, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat reklamacji.
W przypadku gdy niewłaściwie zrealizujemy zawartą z Tobą umowę, masz prawo złożyć reklamację - najlepiej na adres e-mail: jazsur lub drogą pocztową na adres ul. Zielone Wzgórze 25, 83-330 Pępowo.
TOWARY
Co do zasady, ponosimy odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.
Na podstawie przepisów ustawy o prawach konsumenta możesz w takiej sytuacji żądać:
a) wymiany towaru
lub
b) naprawy towaru.
W niektórych przypadkach możesz też:
a) odstąpić od umowy
lub
b) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
- szczegóły w tym zakresie znajdziesz w naszym Regulaminie sklepu.
TREŚCI CYFROWE
Ponosimy odpowiedzialność za brak zgodności treści cyfrowych z umową, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili.
Jeśli treści cyfrowe są niezgodne z umową, możesz żądać:
a) doprowadzenia do ich zgodności z umową,
a w niektórych przypadkach złożyć oświadczenie o:
b) obniżeniu ceny
albo
c) odstąpieniu od umowy.
Szczegółowe zasady w zakresie reklamacji znajdziesz w naszym Regulaminie sklepu.