• jazsur
  • 605 

Reklamacje i zwroty

Na tej stronie znajdziesz wszystkie informacje dotyczące reklamacji i zwrotów w naszym Sklepie Fundacji Ruszaj w Drogę! Szczegółowo omówiliśmy je na tej stronie. Niezależnie od wszystkiego najlepszym rozwiązaniem w sytuacjach nietypowych jest telefon do Macieja - swoim miłym podejściem, cierpliwością i ciepłym głosem pomoże rozwiązać każdy problem.

Dlatego gdyby coś się działo - odezwij się do Macieja.

 

Reklamacje w Sklepie Ruszaj w Drogę!

Dokładamy starań, żeby nasze książki dotarły do Ciebie jak najszybciej i w nieskazitelnym stanie. Bywają jednak sytuacje, których nie jesteśmy w stanie przewidzieć i na które nie mamy wpływu. Nazywamy je „samym życiem”. Jeśli takie zdarzenie miało miejsce w Twoim przypadku, skontaktuj się z nami, a na pewno zaradzimy niechcianym skutkom losowych wypadków.

Oto jak najlepiej to zrobić:

 

Reklamację możesz do nas złożyć w zasadzie w dowolny sposób, ale żebyśmy mogli na nią prawidłowo zareagować i mieć czas na to, aby sprawdzić, co się wydarzyło, najlepiej będzie, jeśli napiszesz do nas maila lub pismo:

  1. napisz maila za pośrednictwem formularza kontaktu w Sklepie lub za pośrednictwem poczty e-mail na adres:  jazsur
  2. napisz tradycyjne pismo na adres: Fundacja Ruszaj w Drogę!, ul. Zielone Wzgórze 25, 83-330 Pępowo.

Najważniejsze, aby reklamacja zawierała zwięzły opis tego, co się stało i czego oczekujesz w wyniku reklamacji. Jeśli dotyczy ona stanu książki, która przyszła w paczce, to będziemy też potrzebowali zdjęcia, abyśmy mogli zgłosić sprawę do osoby odpowiedzialnej za stan książki (może to być magazyn lub kurier). Możemy Cię też poprosić o dodatkowe informacje, które pozwolą nam szybciej rozwiązać problem.

Na reklamację odpowiemy Ci tak, jak sobie tego zażyczysz. Jeśli w piśmie lub e-mailu napiszesz, że chcesz, abyśmy odpowiedzieli Ci na Twojego maila, to tak właśnie zrobimy (o ile go mamy lub nam go podasz). Jeśli nie powiesz nam, w jaki sposób mamy przesłać odpowiedź na Twoją reklamację, to wyślemy pismo na Twój adres korespondencyjny, jeśli go posiadamy. Jeśli go nie posiadamy - skontaktujemy się z Tobą z prośbą o podanie nam takiej informacji.

Jeśli zechcesz, to potwierdzimy także otrzymanie Twojej reklamacji - w e-mailu albo na piśmie.

Reklamację rozpatrujemy najszybciej jak się da. Maksymalny ustawowy termin na odpowiedź to 30 dni od jej otrzymania, ale nie zdarzyło nam się jeszcze, aby ktoś czekał na naszą odpowiedź dłużej niż kilka dni. W praktyce wszystko zależy od zgłoszonego zdarzenia. Czasem potrzebujemy więcej czasu, żeby ustalić na przykład u kuriera, co się wydarzyło. Jednak jeśli jesteśmy z Tobą w dobrym kontakcie, to reklamacje rozpatrujemy od ręki. Zwłaszcza, gdy na horyzoncie jest Twój wyjazd na urlop.

Choć nie mieliśmy jeszcze takiej sytuacji, to może się zdarzyć szczególnie skomplikowany przypadek, który spowoduje, że będziemy potrzebować więcej niż 30 dni na odpowiedź. Wtedy damy Ci znać, że taki przypadek ma miejsce, wyjaśnimy, z czego wynika opóźnienie i co jeszcze potrzebujemy ustalić oraz wskażemy przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi. Niezależnie od okoliczności cała procedura reklamacji nie może być dłuższa niż 60 (sześćdziesiąt) dni od otrzymania reklamacji.

Jeszcze się to nie zdarzyło, ale w takiej sytuacji, spójrzmy, jakie masz opcje:

  1. możesz się zwrócić do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży przewodnika,
  2. możesz skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, możesz szukać na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl,
  3. możesz również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. To europejska platforma, która służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług,
  4. wreszcie możesz złożyć przeciwko nam pozew do sądu powszechnego - mamy jednak nadzieję, że nie będzie to konieczne, bo wszelkie sprawy uda nam się rozwiązać polubownie.

Wierzymy, że zawsze najlepszym rozwiązaniem jest rozmowa.

Dlatego cokolwiek by się wydarzyło - napisz lub zadzwoń do nas.

 

Zwroty w Sklepie Ruszaj w Drogę!

Zwroty naszych książek są bardzo rzadkie. Częściej widzimy, że dokupowane są kolejne egzemplarze :) Wierzymy, że każdy ma prawo się rozmyślić. 

Poniższe odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące zwrotów powiedzą Ci, kiedy to jest możliwe i jak przebiega ta procedura.

 

Żeby zwrócić przewodnik, musisz najpierw odstąpić od umowy sprzedaży. Polega to na tym, że oświadczasz nam, że chcesz oddać przewodnik. W kolejnych punktach dowiesz się dokładnie jak to zrobić.

Nie musisz podawać żadnego powodu. Odstąpienie od umowy sprzedaży przysługuje Ci z mocy ustawy o prawach konsumenta. Jednak jeśli napiszesz lub powiesz nam, dlaczego chcesz zwrócić przewodnik, będzie to dla nas bardzo pomocne. Twoja opinia pozwoli nam udoskonalać nasze książki oraz ich sprzedaż.

Oświadczenie o tym, że odstępujesz od umowy sprzedaży i chcesz zwrócić nam przewodnik, musisz złożyć w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych:.

  1. w przypadku przewodnika papierowego termin ten liczy się od odebrania przez Ciebie paczki,
  2. w przypadku przewodnika elektronicznego - od dnia zawarcia umowy, czyli dokonania zakupu.

Żeby odstąpienie było skuteczne wystarczy, że przed upływem tych 14 dni wyślesz do nas pismo lub wiadomość - odstąpienie będzie więc ważne, nawet gdyby poczta dostarczyła nam list później.

Swoją decyzję o odstąpieniu od umowy sprzedaży musisz zakomunikować nam w taki sposób, aby nie budziło wątpliwości, że chodzi Ci właśnie o to, aby zwrócić przewodnik i odstąpić od umowy. Możesz to zrobić na przykład wysyłając nam wiadomość mailem albo pismo pocztą. W tym celu możesz, ale nie musisz, skorzystać z formularza, który załączyliśmy do Regulaminu, a który znajdziesz też pod tym linkiem:

Maila z odstąpieniem od umowy wyślij na adres: jazsur

Pismo z odstąpieniem od umowy wyślij na adres:

Ruszaj w Drogę!
ul. Zielone Wzgórze 25
83-330 Pępowo

Przewodnik wyślij na adres Fundacji:

Ruszaj w Drogę!
ul. Zielone Wzgórze 25
83-330 Pępowo

Pismo z odstąpieniem od umowy sprzedaży dołącz do zwracanej książki.

Najlepiej będzie, gdy odeślesz przewodnik najszybciej jak się da - im szybciej, tym szybciej oddamy Ci pieniądze. Jeśli zrobisz to później niż 14 (czternaście) dni od złożenia nam oświadczenia o odstąpieniu od umowy, mamy prawo nie przyjąć książki i odmówić oddania środków. Żeby zmieścić się w tych 14 dniach, wystarczy że w tym terminie nadasz przewodnik na poczcie lub u kuriera.

Przewodnik powinien nam zostać odesłany w takim stanie, w jakim został odebrany. Możesz go przejrzeć, aby stwierdzić, czy Ci odpowiada, ale nie powinno się go w całości czytać ani korzystać z niego w podróży.

Jeśli stwierdzimy, że przewodnik ma wyraźne ślady używania lub korzystania z niego w innym celu niż zapoznanie się z jego treścią, to ze zwracanej kwoty możemy potrącić wartość uszkodzeń. Standardowo w takich przypadkach wynoszą one od 30-50% (jest to poziom spadku wartości książki w związku z tym, że ktoś jej używał - to oznacza, że jeśli będziemy chcieli ją sprzedać, to będziemy musieli ją przecenić co najmniej o 30%, a odpowiedzialność za to ponosi osoba, która uszkodziła książkę przed jej zwrotem.) Ostatnie zdanie dotyczy wyłącznie sytuacji, gdy nie ma wątpliwości, że uszkodzenia zostały spowodowane przez osobę, która zwraca książkę.

Cały ten punkt nie dotyczy też sytuacji, gdy powodem zwrotu książki jest to, że książka przyszła już uszkodzona do klienta. W takim przypadku mają zastosowanie zasad dotyczące składania reklamacji, które opisaliśmy powyżej.

Kwotę za przewodnik zwrócimy Ci tylko wtedy, gdy wcześniej został on faktycznie opłacony. Zwrócimy Ci wartość przewodnika, który został kupiony, oraz kwotę odpowiadającą najtańszej dostawie w sklepie. Co to oznacza? Jeśli książka kosztowała 49 zł, a jako sposób dostawy został wybrany kurier za 16,50 zł, chociaż można było zamówić książkę tańszą przesyłką do paczkomatów InPost za 13 zł, to zwrócimy Ci: 49 zł + 13 zł = 62 zł.

Nie zwrócimy kosztów zwrotu książki do naszego magazynu - ten koszt jest po Twojej stronie. Takie działanie jest zgodne z ustawą o prawach konsumenta, która przy sprzedaży internetowej stara się uwzględnić sytuację obu stron - kupującego i sprzedającego.

Jeśli odeślesz nam przewodnik za pobraniem, to zgodnie z ustawą mamy prawo nie odebrać takiej paczki, i tego nie zrobimy. W takiej sytuacji zwrot nie będzie skuteczny, a my możemy się wstrzymać z oddaniem pieniędzy.

Pieniądze zwrócimy Ci najszybciej jak się da. Co do zasady nie powinniśmy tego zrobić później niż 14 (czternaście) dni od otrzymania Twojego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Jednak tu wszystko zależy od Ciebie - im szybciej zwrócisz książkę, tym szybciej oddamy pieniądze. Mamy jednak prawo wstrzymać się ze zwrotem do czasu, aż otrzymamy książkę, lub choćby dowód jej odesłania lub usunięcia (w przypadku przewodnika elektronicznego), nawet gdyby to oznaczało, że pieniądze wyślemy do Ciebie po tych 14 dniach, o których mowa wyżej.

Mamy jednak prawo wstrzymać się ze zwrotem do czasu, aż otrzymamy książkę, lub choćby dowód jej odesłania, nawet gdyby to oznaczało, że pieniądze wyślemy do Ciebie po tych 14 dniach, o których mowa wyżej.

Pieniądze oddamy Ci w taki sam sposób, w jaki je otrzymaliśmy od Ciebie, na przykład zwykłym przelewem bankowym. Jeśli płatność za przewodnik była dokonana przez bramkę płatniczą albo płatność przyjął kurier lub przelew był zrobiony na poczcie i wykonanie zwrotnego przelewu tą drogą nie będzie możliwe albo napotka istotne ograniczenia, to skontaktujemy się z Tobą, żeby ustalić najwygodniejszy dla Ciebie sposób zwrotu środków.

Jeśli nie będziemy mogli dokonać zwrotu tą samą drogą, jaką otrzymaliśmy od Ciebie pieniądze i jednocześnie nie uda nam się nawiązać z Tobą kontaktu, pomimo dołożenia należytej staranności, aby ustalić inny sposób zwrotu, to zgodnie z ustawą nie ponosimy odpowiedzialności za opóźnienia związane z niemożnością takiego ustalenia.

Nie ponosimy też odpowiedzialności, jeśli podasz nam błędny rachunek bankowy do zwrotu, a my wyślemy na niego pieniądze i one do nas nie wrócą, bo okaże się, że ten rachunek należał do innej osoby.

Tak, o ile jest to działalność gospodarcza osoby fizycznej. Spółki i inne podmioty, które zgodnie z polskim prawem mają odrębną osobowość prawną albo zdolność prawną nie mają prawa odstąpienia od umowy.

Pamiętaj jednak, że jeśli kupujesz przewodnik na firmę i chcesz korzystać z niego w swojej działalności gospodarczej lub zawodowej (na przykład jako przewodnik lub biuro podróży), to takie wykorzystanie naszej książki narusza postanowienia licencji, którą otrzymujesz razem z przewodnikiem. W takiej sytuacji skontaktuj się z nami, żeby ustalić warunki licencji, tak, aby można było komercyjnie korzystać z naszego przewodnika:

To rzadkie przypadki, ale się zdarzają ;) Jeśli książka została już opłacona i wróciła do nas, to trzeba będzie uiścić koszty powrotu książki do nas oraz ponownej wysyłki, jeśli chcesz, abyśmy ponowie wysłali Ci książkę. W takiej sytuacji najlepiej zadzwoń do Macieja, aby ustalić, co możemy zrobić, żeby obniżyć koszty całej operacji.

Jeśli książka została kupiona za pobraniem, to pomimo że nie została odebrana z powodów leżących po Twojej stronie, to mamy prawo domagać się od Ciebie zwrotu poniesionych kosztów. Są to koszty wysłania do Ciebie książki oraz jej powrotu do nas z powodu nieodebrania - za jedne i drugie musieliśmy zapłacić i jest to nasza strata. To oczywiście nie dotyczy sytuacji, gdy książka wróciła do nas z powodu okoliczności nie leżących po Twojej stronie.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Przełącz widok na pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl