Szukaj

Cześć! To my - Kasia i Maciej Marczewscy

Jesteśmy turystami z zamiłowania i od 10 lat prowadzimy blog, który obecnie jest największym blogiem podróżniczym wyłącznie o Polsce. Co roku czyta go ponad milion osób. Wiemy, dlaczego tracą one zaufanie do tradycyjnych przewodników. Choć czasy się zmieniają, to typowe przewodniki wciąż tkwią w poprzedniej epoce. Wiele z nich nie pasuje już do nowoczesnych odkrywców, jakimi wszyscy jesteśmy. Postanowiliśmy to zmienić. Zaczęliśmy tworzyć  własne przewodniki - pisane przez turystów dla turystów.

Kasia i Maciej Marczewscy z przewodnikiem o Bieszczadach

Na nasz pierwszy wspólny urlop do Szklarskiej Poręby jechaliśmy bez planu, bo nie wiedzieliśmy, skąd wziąć praktyczny przewodnik. Przez 10 lat podróży po Polsce przetestowaliśmy setki przewodników, ale większość z nich nas rozczarowała. Znasz to? Czytasz przewodnik, jest w nim mnóstwo treści, ale zdania są niejasne, zbyt szczegółowe, trudno przebić się przez ścianę tekstu, brakuje ładnych zdjęć i propozycji konkretnych wycieczek. Przewodniki, które kupisz w tym sklepie, to dokładne przeciwieństwo - dają Ci gotowe plany jednodniowych wycieczek, mnóstwo kolorowych zdjęć i są napisane językiem, który zrozumie nawet dziecko.

Gdy wejdziesz na nasz Blog Ruszaj w Drogę! odkryjesz, że napisaliśmy już ponad 500 rozdziałów internetowego przewodnika. To przewodnik o najciekawszych miejscach w Polsce, które widzieliśmy i osobiście przetestowaliśmy.

Mówimy stanowcze „nie” przewodnikom pisanym „zza biurka”. To właśnie takie przewodniki bywają nieaktualne, wprowadzają w błąd i zamiast rozwiązywać problemy turystów, wprowadzają w ich życie jeszcze więcej niepewności. Przez takie przewodniki często traciliśmy czas i – co gorsza – omijały nas naprawdę fajne atrakcje, których przewodnik nie opisywał lub robił to niezbyt zachęcająco.

Piszemy przewodniki praktyczne, ciekawe i pomocne. Znajdziesz w nich konkretne, sprawdzone pomysły na jednodniowe wycieczki. Do każdego rozdziału dodajemy mnóstwo kolorowych zdjęć, żebyś zawsze wiedział, jak jest na miejscu i nie musiał się zastanawiać, czy warto tam pojechać. Przewodniki, które tworzymy, są unikatowe, niepowtarzalne i wyjątkowe - osobiście piszemy wszystkie teksty i robimy zdjęcia.

Sami wyrabiamy sobie zdanie, rozmawiamy z pasjonatami turystyki, zbieramy wiadomości w terenie i kupujemy książki regionalnych ekspertów. Wybieramy z nich najważniejsze informacje i podajemy Ci w takiej formie, żebyś mógł je łatwo zrozumieć.

Co roku pomagamy w zaplanowaniu wycieczek po Polsce ponad milionowi turystów. Na Facebooku i Instagramie nasze podróże obserwuje ponad 50 tysięcy Fanów.

Piszemy darmowe przewodniki

W naszym darmowym internetowym przewodniku www.ruszajwdroge.pl znajdziesz już tysiące konkretnych pomysłów na wycieczki po Polsce. Polecamy Ci wyłącznie te miejsca, w których byliśmy, i które sprawdziliśmy. W podróżach pomagają nam zaprzyjaźnione organizacje turystyczne i samorządy, dzięki którym powstało już kilkadziesiąt przewodników po polskich regionach, miastach i krainach:

1. Pomorskie Nieoczywiste – cykl przewodników o południowej i zachodniej części województwa pomorskiego napisaliśmy we współpracy z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną.
  2. Małopolska Nieoczywista – cykl przewodników o Małopolsce, które pokazują miejsca poza Krakowem i Zakopanem, stworzyliśmy we współpracy z Małopolską Organizacją Turystyczną.
  3. Święto Szlaku Zabytków Techniki, czyli największy na Śląsku festiwal INDUSTRIADA relacjonowaliśmy na blogu dwukrotnie dzięki współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego oraz Śląską Organizacją Turystyczną.
  4. Na Szlak Piastowski zabraliśmy turystów dzięki zaproszeniu Klastra Turystycznego "Szlak Piastowski w Wielkopolsce".
  5. Dwa przewodniki polecające, jak spędzić weekend w Wielkopolsce poza Poznaniem, ukazały się dzięki współpracy z Wielkopolską Organizacją Turystyczną.
  6. Cykl przewodników odkrywających dla turystów Kociewie napisaliśmy dzięki wieloletniej współpracy z Lokalną Organizacją Turystyczną KOCIEWIE – tą samą, która wydała nasz miniprzewodnik „Ruszaj na Kociewie”. Dostaniesz go za darmo w siedzibie LOT KOCIEWIE w Tczewie.
  7. Z Urzędem Miasta Suwałki ułożyliśmy przewodnik po Suwałkach. Zaplanowaliśmy w nim cały dzień w mieście.
  8. Napisaliśmy przewodnik po Warmii, a rok później po mazurskich miastach – było to możliwe dzięki współpracy z Warmińsko-Mazurską Organizacją Turystyczną.
  9. Przewodnik po Opolu i przewodnik z propozycjami na weekend w województwie opolskim powstał dzięki współpracy z Miastem Opole i Urzędem Marszałkowskim Województwa Opolskiego.
  10. Wspólnie z Miastem Gdynia nagraliśmy audioprzewodnik po Gdyni. Ściągniesz go na telefon i w kilka godzin zwiedzisz miasto.

Jeśli szukasz największego polskiego bloga o podróżach wyłącznie po Polsce – to właśnie trafiłeś pod dobry adres! W 2016 r. ruszajwdroge.pl ogłoszono drugim największym blogiem podróżniczym w Polsce i jednym z dziesięciu blogów podróżniczych o największym potencjale marketingowym.

Spotkania Klubu Ruszaj w Drogę!

Serdecznie zapraszamy Cię na nasze prezentacje podróżnicze o Polsce. Z czytelnikami spotykamy się regularnie w bibliotekach i ośrodkach kultury w Trójmieście i okolicach. O miejscu i godzinie najbliższego spotkania zawsze informujemy w kalendarzu na blogu oraz na profilu na Facebooku.

Te spotkania nazwaliśmy Klubem Ruszaj w Drogę! Opowiadamy m.in. o Kaszubach, Kociewiu, Warmii, Żuławach, Podlasiu, Małopolsce, Lubelszczyźnie, Bieszczadach, a nawet o atrakcjach zlokalizowanych pod ziemią w Polsce.

Na każdym takim spotkaniu rozdajemy za darmo przewodniki i mapy, które dostajemy od zaprzyjaźnionych informacji turystycznych z całej Polski. Każdy uczestnik dostaje też od nas za darmo planer wycieczek po regionie, o którym akurat opowiadamy. Na koniec spotkania możesz wygrać książki, przewodniki i turystyczne gadżety, które rozdajemy w losowaniu. Mam nadzieję, że przyjdziesz i przybijesz nam piątkę!

Fundacja Ruszaj w Drogę!

Chcieliśmy pisać dobre przewodniki i pomagać turystom w planowaniu podróży po Polsce. Dlatego założyliśmy Fundację Ruszaj w Drogę!

Fundacja jest dziś naszą pasją i pracą. Codziennie pomagamy tysiącom turystów dotrzeć do miejsc i ludzi, których nie znajdą w typowych przewodnikach. Pomagamy promować ciekawe turystycznie miejsca, które nie mają szans znaleźć się w komercyjnych przewodnikach. Pomagamy w rozwijaniu się lokalnych społeczności, wspomagamy wiedzą i promocją ciekawe inicjatywy turystyczne oraz uczymy wszystkich, że Polska jest krajem różnorodnym, w którym obok siebie mieszkają ludzie różnych wyznań, narodowości i z różnymi pomysłami na życie. I że ta różnorodność jest piękna i potrzebna.

Na co dzień współpracujemy z samorządami i organizacjami turystycznymi z całej Polski. Prowadzimy autorskie Szkolenia "Skuteczny Marketing Turystyczny", doradzamy i pomagamy w promocji regionów, gmin, powiatów i atrakcji turystycznych. Dzięki Fundacji istnieje nasz Blog, Klub i Kurs.

Zgarnij darmowy rozdział i plan na weekend w Bieszczadach

Dołącz do 9.500 zadowolonych czytelników naszych maili. Dostaniesz:

• Darmowy rozdział przewodnika Ruszaj w Bieszczady
  • Plan na 3 dni w Bieszczadach z opisem wycieczki na Tarnicę
  • Dostęp do 16 odcinków darmowego Kursu Ruszaj w Drogę!
  • Informacje o darmowych przewodnikach i spotkaniach Klubu Ruszaj w Drogę!

Sprawdź jak piszemy o Bieszczadach

Obserwuj @ruszajwdroge na Instagramie. Sprawdź jak opisujemy bieszczadzkie atrakcje i turystyczne szlaki: