Polityka Prywatności
Kto jest administratorem moich danych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Fundacja Ruszaj w Drogę! z siedzibą w Pępowie, 83-330 Pępowo, ul. Zielone Wzgórze 25 (dalej jako Fundacja). Fundacja jest zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk-Północ w Gdańsku, pod numerem KRS: 0000 618 990, REGON: 3644 92 633; NIP: 589-202-45-08. W imieniu Fundacji występuje Maciej Marczewski – Prezes Fundacji.
Fundacja za statutowy cel i swoją misję przyjęła promocję polskiej turystyki i krajoznawstwa oraz edukację. W ramach tej misji prowadzi blog Ruszaj w Drogę! oraz darmowy mailowy Kurs Ruszaj w Drogę!, nagrywa turystyczne Podcasty Ruszaj w Drogę!, utrzymuje Bazę darmowych e-przewodników oraz spotyka się ze swoimi sympatykami na podróżniczych prezentacjach o Polsce. W ramach realizacji swojej misji Fundacja także tworzy i sprzedaje przewodniki po Polsce. Fundacja przyjmuje także darowizny od osób przekazujących je na cele statutowe Fundacji. W związku z tymi działaniami Fundacja pozyskuje i przetwarza dane osobowe sympatyków, Darczyńców i klientów Fundacji.
Czy muszę podawać Wam moje dane?
- Podanie danych jest całkowicie dobrowolne, ale potrzebne, żeby Fundacja mogła sprzedać Ci przewodnik, odpowiedzieć na Twoje pytanie albo wiadomość, skontaktować się z Tobą lub wystawić Ci fakturę oraz przyjmować darowizny. Podanie danych dla celów sprzedaży i darowizny jest warunkiem zawarcia tych umów. Jeśli nie podasz koniecznych danych osobowych, to nie będziemy mogli zawrzeć z Tobą umowy sprzedaży ani przyjąć od Ciebie darowizny.
- Wyrażenie dodatkowej zgody na przesyłanie Ci wiadomości email lub SMS z pomysłami na wycieczki po Polsce albo dotyczących produktów i usług Fundacji jest całkowicie dobrowolne i nie ma żadnego wpływu na umowę sprzedaży przewodników, ani na żadną inną umowę z Fundacją. Podanie danych dla tych celów jest wymogiem umownym. Wyrażenie takiej zgody jest jednak konieczne, jeśli chcesz otrzymywać od Fundacji wiadomości e-mail i SMS. Bez po-dania niezbędnych danych, nie będziemy mogli wysyłać do Ciebie w/w wiadomości.
W jakim celu przetwarzacie moje dane?
Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
- sprzedaż w sklepie internetowym Fundacji: odpowiedź na Twoje pytanie, sprzedaż i wysyła towarów i treści cyfrowych, kontakt z Tobą, obsługa ewentualnej reklamacji. W zakresie sprzedaży Twoje dane przetwarzamy także – o ile jest to konieczne i w odpowiednim za-kresie - dla celów podatkowych i ewidencyjnych, których wymaga od nas administracja skarbowa.
- wysyłka wiadomości do osób, które zapisały się na listę dotyczącą pomysłów na wycieczki po Polsce: dzielenie się z Tobą sprawdzonymi pomysłami na zwiedzanie Polski – przesyłając informacje o wartościowych przewodnikach (bezpłatnych i płatnych), artykuły oraz inne treści, których celem jest dostarczenie Ci inspiracji co zwiedzić w Polsce. Będziemy Cię także informować o spotkaniach i wydarzeniach z naszym udziałem. Informacje od nas będziesz dostawać na maila lub telefon.
- wysyłka wiadomości do osób, które zapisały się na listę dotyczącą produktów i usług Fundacji: informowanie o produktach Fundacji w sklepie Fundacji, w tym o nowościach, pro-mocjach i bestsellerach. Informacje od nas będziesz dostawać na maila.
- zbieranie darowizn: wysyłamy podziękowanie za otrzymanie darowizny oraz w ramach utrzymywania dobrych relacji z Darczyńcami Fundacji wysyłanie listów oraz rozmowy telefoniczne, o ile Darczyńca nie sprzeciwi się takiej formie kontaktu.
Jakie moje dane przetwarzacie?
W zależności od celu przetwarzania, przetwarzamy Twoje następujące dane osobowe:
- dla celów sprzedaży: imię, nazwisko, numer telefonu, adresu dostawy oraz adresu e-mail, a jeśli potrzebujesz faktury – także adresu, nazwy firmy i NIP; w przypadku wyboru formy płatności – zwykły przelew bankowy, przetwarzamy także numer rachunku bankowego, z którego dokonywana była płatność. Przetwarzamy także przypisane do Twoich danych osobowych in-formacje o dacie i kwocie zamówienia (historia zamówień) oraz o zakupionych towarach;
- dla celów darowizny: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, adres zamieszkania, kwotę i datę wpłaty, a jeśli wpłacasz darowiznę bezpośrednio na rachunek bankowy Fundacji – także numer rachunku bankowego;
- dla celów wysyłki wiadomości z pomysłami na wycieczki po Polsce: imię, adres e-mail, aktywność otwierania wiadomości e-mail, a w przypadku wysyłki wiadomość SMS – numer telefonu;
- dla celów wysyłki wiadomości o produktach i usługach Fundacji: adres e-mail, aktywność otwierania wiadomości e-mail.
Na jakiej podstawie prawnej przetwarzacie moje dane?
Twoje dane osobowe przetwarzamy na podstawie jednego z paragrafów określonych przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)(dalej jako RODO):
- realizacja (wykonanie) umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (sprzedaż w sklepie internetowym Fundacji, przyjmowanie darowizn), art. 6 ust. 1. lit. b) RODO
- prawnie uzasadniony interes Fundacji Ruszaj w Drogę! lub strony trzeciej (kontakt z Darczyńcami i sympatykami oraz klientami Fundacji, dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami) - art. 6 ust. 1. lit. f) RODO
- zgoda osoby, której dane dotyczą (wysyłka wiadomości e-mail i SMS) – art. 6 ust. 1. lit. a) RODO
- wypełnienie prawnego obowiązku ciążącego na administratorze danych (ewidencja i archiwizacja dla celów podatkowych, skarbowych, administracyjnych) art. 6 ust. 1. lit. c) RODO
- przepisy prawa (np. udostępnienie danych organom lub sądom na ich żądanie) - art. 6 ust. 1. lit. e) RODO
Jak długo będziecie przetwarzać moje dane?
- Twoje dane osobowe będziemy przetwarzać tak długo, jak długo wymagają tego od nas przepisy dotyczące obsługi reklamacji i ustalenia roszczeń oraz przepisy skarbowe (maksymalnie 5 lat), a w przypadku przetwarzania danych osobowych Darczyńców – do czasu sprzeciwu co do takiego przetwarzania albo do upływu czasu wymaganego przez przepisy podatkowo-skarbowe (maksymalnie 5 lat) – w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej.
- Dane przetwarzane na podstawie Twojej dobrowolnej zgody będziemy przetwarzać tak długo, jak długo jej nie odwołasz, a jeśli tego nie zrobisz - tak długo, jak długo Fundacja będzie Cię in-formować o nowych pomysłach na zwiedzanie Polski, nie dłużej niż do dnia istnienia Fundacji.
- W zakresie, w jakim dane nie będą potrzebne do któregokolwiek z wymienionych celów, będziemy je usuwać, aby nie przetwarzać Twoich danych niepotrzebnie. .
Komu udostępniacie lub ujawniacie moje dane osobowe?
- Fundacja udostępnia dane osobowe następującym kategoriom podmiotów, które stają się odrębnym od Fundacji administratorem danych osobowych:
- Operatorzy usług pocztowych lub przewozowych (np. Poczta Polska S.A.)
- Operatorzy płatności (np. Blue Media S.A.)
- Fundacja ujawnia dane osobowe podmiotom, którym powierza przetwarzanie danych osobowych (procesorzy). W takich przypadkach administratorem danych osobowych pozostaje Fundacja. Są to następujące kategorie podmiotów:
- Operatorzy rozwiązań technologicznych, z których Fundacja korzysta w celu kontaktu z sympatykami i Darczyńcami Fundacji (np. Get Response Sp. z o.o., Blue Media S.A.)
- Operatorzy rozwiązań technologicznych i logistycznych, z których korzysta Fundacja w celu należytego wykonywania swojej działalności statutowej, w szczególności prowadzenia sklepu internetowego oraz bloga i sprzedaży (np. Shoper S.A., IMKER).
- Odbiorcą danych osobowych może być również firma Google LCC, w przypadku korzystania przez Fundację z usług tej firmy (np. korespondencja z Tobą za pośrednictwem poczty Gmail albo ankieta wykorzystująca formularze Google). W takiej sytuacji Twoje dane osobowe mogą zostać przekazane do Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej (USA) lub innego państwa trzeciego, w którym firma Google LCC posiada swoje narzędzia technologiczne i przetwarza dane. Takie przekazanie następuje na podstawie zatwierdzonych przez Komisję Europejską standardowych klauzul umownych, które zostały zawarte w umowie Fundacji i firmy Google LCC, a które przewidują odpowiednie lub właściwe zabezpieczenia. Fundacja przekaże osobie, której dane dotyczą, kopię tych zabezpieczeń. Taką kopię osoba zainteresowana może również uzyskać bezpośrednio z firmy Google poprzez formularz dostępny na stronie: https://support.google.com/policies/contact/sar.
Czy mnie profilujecie?
Nie. Nie przetwarzamy w sposób zautomatyzowany Twoich danych osobowych do oceny czynników Twojej osoby, w szczególności do analizy Twojej osoby, osobistych preferencji, zainteresowań, zachowania czy lokalizacji.
Jakie mam uprawnienia dotyczące moich danych?
- Masz prawo do uzyskania w każdym momencie od Fundacji potwierdzenia, czy Fundacja przetwarza Twoje dane osobowe oraz żądania dostępu do Twoich danych osobowych.
- Masz prawo do uzyskania od Fundacji w każdym momencie informacji o celach przetwarzania Twoich danych osobowych, o kategoriach danych, które przetwarzamy, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym Fundacja ujawnia Twoje dane osobowe (w szczególności o odbiorcach w państwach trzecich lub organizacjach międzynarodowych), o planowanym okresie przechowywania Twoich danych osobowych oraz o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Masz także prawo do żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz do wniesienia sprzeciwu odnośnie takiego przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Szczegółowo o tych uprawnieniach informujemy Cię w niniejszej Polityce Prywatności, ale w przypadku dodatkowych pytań, skontaktuj się z nami.
- Jeśli Twoje dane osobowe, które przetwarzamy, są nieprawidłowe, masz prawo żądania od Fundacji niezwłocznego sprostowania tych danych.
- Masz „prawo do bycia zapomnianym”. W każdej chwili możesz zażądać od Fundacji niezwłocznego usunięcia Twoich danych osobowych, jeśli Twoje dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane albo okaże się, że z jakiś powodów Twoje dane były przetwarzane niezgodnie z prawem. Twoje „prawo do bycia zapomnianym” ma jednak dwa wyjątki – Fundacja może nadal przetwarzać Twoje dane, jeśli ma obowiązek przetwarzać te dane mimo żądania usunięcia, bo wymaga tego od niej prawo Unii lub prawo członkowskie, lub wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym, a także jeśli Fundacja będzie chciała przetwarzać Twoje dane do celów badań naukowych lub do celów statystycznych zgodnie z art. 89 ust. 1 RODO, o ile prawdopodobne jest, że „prawo do bycia zapomnianym” uniemożliwi, lub poważnie utrudni realizację celów takiego przetwarzania. Ale nawet wtedy masz prawo do wniesienia sprzeciwu odnośnie takiego przetwarzania Twoich danych osobowych, z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, chyba że przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym. Fundacja ma także prawo do dalszego przetwarzania Twoich danych osobowych pomimo „prawa do bycia zapomnianym”, jeśli będzie to niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony interesów Fundacji.
- Masz prawo do żądania od Fundacji ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych, w następujących przypadkach:
- stwierdzisz, że Fundacja przetwarza nieprawidłowe dane osobowe – na okres pozwalający Fundacji sprawdzić prawidłowość tych danych;
- stwierdzisz, że przetwarzanie jest niezgodne z prawem, ale nie chcesz, żebyśmy całkiem usunęli Twoje dane, tylko ograniczyli ich wykorzystywanie;
- stwierdzisz, że Fundacja nie potrzebuje już Twoich danych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony praw;
- wniesiesz sprzeciw odnośnie przetwarzania przez Fundację Twoich danych osobowych – do czasu stwierdzenia przez Fundację, czy nie występują uzasadnione prawnie podstawy dalszego przetwarzania, które są nadrzędne wobec takiego sprzeciwu.
-
Przetwarzanie danych w ograniczonym zakresie oznacza, że Fundacja może przetwarzać Twoje dane osobowe (z wyjątkiem przechowywania), ale wyłącznie za Twoją zgodą, lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub w celu ochrony praw innej osoby, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii lub państwa członkowskiego.
- Jeśli udzieliłeś Fundacji zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych, to w każdej chwili możesz tę zgodę wycofać. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania Twoich danych osobowych na podstawie Twojej zgody, przed jej wycofaniem. Wycofanie zgody jest tak samo proste jak jej wyrażenie – wystarczy, że w mailu, którego otrzymasz od Fundacji klikniesz przycisk oznaczający wycofanie zgody na otrzymywanie od nas maili z pomysłami na wycieczki po Polsce. Możesz także skontaktować się z nami w każdy możliwy sposób wycofując swoją zgodę.
Postanowienia końcowe
- Jeśli uznasz, że sposób, w jaki przetwarzamy Twoje dane, jest niewłaściwy, możesz złożyć skargę do organu nadzoru czyli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. informacje jak konkretnie to zrobić znajdziesz na stronie tego urzędu: https://uodo.gov.pl/.
- Jeśli powyższe informacje są dla Ciebie niejasne lub masz dodatkowe pytania – napisz do nas na adres: Fundacja Ruszaj w Drogę!, ul. Zielone Wzgórze 25, 83-330 Pępowo lub e-mail: „fundacja małpka ruszajwdroge kropeczka pl” Na te adresy Fundacji pisz w każdej sprawie, o której mowa w tej Polityce Prywatności.
- Ta Polityka Prywatności powstała na postawie i w zgodzie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (RODO). Do niniejszej Polityki Prywatności oraz przetwarzania danych osobowych przez Fundację stosuje się także, poza RODO, ustawę z 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2019.1781 t.j. z dnia 2019.09.19).
Polityka Cookies
- Sklep nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
- Pliki cookies (tak zwane „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Sklepu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Sklepu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Sklepu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Sklepu.
- Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
- dostosowania zawartości stron internetowych Sklepu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Sklepu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Sklepu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- W ramach Sklepu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- W ramach Sklepu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
- „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Sklepu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Sklepu;
- pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, na przykład wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Sklepu;
- „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Sklepu;
- „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
- „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
- W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Sklepu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Sklepu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- Operator Sklepu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Sklepu.
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Sklepu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Sklepu reklamodawców oraz partnerów.
- Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem www.wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.